30 apr. 2023
Consumenten vandaag zoeken naar authentieke, heerlijke patisserie met spannende texturen en smaken. Tegelijkertijd toont ons Taste Tomorrow onderzoek aan dat consumenten meer en meer geïnteresseerd zijn in het verhaal achter hun favoriete patisserie. Ze zijn erop uit om te begrijpen wat de impact is die hun voeding heeft op hun gezondheid en de planeet. Om deze factoren in beschouwing te nemen, willen we patisserie samen met u heruitvinden, zodat u beter aan de verwachtingen kan voldoen van uw klanten.
Patisserie heruitvinden begint bij een klassieker die geliefd is door iedereen. Deze klassieker is de basis om verder te gaan op verschillende manieren: creatief, een link naar gezondheid en welzijn en duurzamer.
Bij Puratos staan we te popelen om deze patisserie verhalen te delen. We willen u helpen om uw eigen patisserie verhalen te creëren zodat u uw klanten kan blijven verrassen en uw business verder ontwikkelen.
Net zoals wij weet u dat klassieke patisserie heel popular is. Voorbeelden zijn de Fôret Noir uit Europa; Mochi Cake uit China en de Pastel de Tres Leches uit Zuid-Amerika.
Bij Puratos willen we de geschiedenis, het erfgoed en de tradities van deze tijdloze klassiekers. Dit doen we door ervoor te zorgen dat de creaties steeds dicht bij het originele recept liggen, waarbij het gemak ervoor zorgt dat de voorbereiding vlekkeloos verloopt.
Uiteindelijk zullen alle consumenten wereldwijd kunnen genietn van traditionele smaken die ze kennen en waar ze van houden.
Uit het Taste Tomorrow onderzoek leren we dat 75% van de consumenten wereldwijd houdt van traditionele smaken, en dit zien we over alle leeftijdsgrenzen heen.
Verras uw klanten met fantasierijke ideeën. Steek de klassiekers in een nieuw jasje. Laat uw creativiteit de vrije loop!
Speel met verschillende smaken, verrassende texturen, of laat het er helemaal anders en nog verfrissender uitzien.
Consumenten staan meer open voor nieuwigheden dan je denkt. Uit het Taste Tomorrow onderzoek van 2021 blijkt dat 60% van de consumenten bereid is om een nieuwe smaak combinatie of ongewone smaken te proberen wat significant meer is dan de voorbije jaren.
58% van de consumenten willen gezondere opties zodat ze niet moeten minderen in aantal consumpties of aantal consumptiemomenten. Hier zijn drie ideeën van hoe je kan experimenteren om gezondere alternatieven aan te bieden.
Consumenten willen geïnformeerd zijn over hoe hun voeding hun gezondheid beïnvloedt. En naast hun eigen gezondheid willen ze ook weten hoe hun voeding de gezondheid van de planeet beïnvloedt. Duurzaamheid komt daarom centraal te staan de aankoopbeslissingen van consumenten, want ze zijn op zoek om de wereld beter achter te laten voor de huidige en toekomstige generaties. Bijvoorbeeld het percentage van consumenten dat gelooft dat plantaardige voeding goed is voor hun eigen gezondheid en die van de planeet is bijna verdubbeld van 36% in 2018 naar 60% in 2021, wat plantaardig de belangrijkste voedingstrend maakt (Taste Tomorrow 2021).
Bent u geïnteresseerd in verhalen te creëren rond duurzaamheid in klassieke patisserie?
Hoe wil u uw eclair of fruittaart heruitvinden? Welk verhaal wil u delen? We zijn ervan overtuigd dat u nog vast meer creatieve ideeën hebt om uw consument te verblijden!
We hopen dat u even enthousiast als ons bent om fantastische verhalen te vertellen over uw patisseriecreaties. Een eerste stap is om ons gamma voor patisserie te ontdekken dat u zal helpen om uw eigen patisserieverhalen te vertellen en uw zaak te doen groeien. De volgende stap is om samen verhalen te bouwen rond uw patisserie creaties.